Câțiva grădinari din Timișoara au dat lovitura vieții lor cu un concept unic în țara noastră. Ideea lor a luat naștere în urmă cu 15 ani, iar acum a ajuns să aibă succes la nivel național. Afacerea s-a extins și în alte orașe precum Arad, Oradea, Cluj, Odorheiu Secuiesc și București, iar clienții vin pe bandă rulantă, fiind interesați de produsele bio.
Mulți români nu mai au încredere să cumpere legume și fructe din supermarketuri sau din piețe, cu gândul că sunt stropite cu diverse substanțe. Astfel, oamenii caută variante pentru a putea mâncare produse sănătoase, direct din grădina producătorilor. Câteva persoane din Timișoara au găsit și soluția!
Conceptul creat de grădinarii din Timișoara are la bază o chestiune simplă: ”Din grădină, direct în farfurie”. Mai exact, clienții își pot face un abonament pentru a primi în fiecare săptămână un coș cu produse bio, de sezon, direct din grădină.
Oana Răcucioiu, unul dintre producătorii de legume bio, a intrat în Asociaţia pentru Promovarea Agriculturii Ţărăneşti în urmă cu 5 ani. La acea vreme, doar 15 familii își făcuseră abonament la grădina ei, dar acum numărul clienților s-a dublat.
„Este un parteneriat în primul rând de solidaritate, între un producător de proximitate și consumatorii cărora li se livrează legumele. În ultima perioadă oamenii au început să conștientizeze cât este de important să se hrănească sănătos, să mănânce hrana de sezon. Oamenii sunt foarte încântași de gust, de prospețime.”, a declarat Oana Răducioiu, potrivit Observator News.
La nivel național, sunt vândute 80.000 de astfel de coșuri cu fructe și legume pentru 2.500 de familii. Mai mult decât atât, clienții sunt bucuroși că au reușit să creeze o relație cu producătorul. Ei pot veni să viziteze grădina, văzând tot procesul, de la răsaduri până la produsele propriu-zise.
„În piață noi nu știm de unde provin legumele alea până la urmă, dar vara și spre toamna, cu siguranță e mult mai mult decât putem să ne cumpărăm noi de banii aia. Mă simt mult mai confortabil să știu de unde sunt legumele și în ce condiții cresc, cum se cultivă și cum le pun eu pe masa ulterior.
E o bucurie pentru mine și e o diversitate pe care ne-o asigură sezonul. Parteneriatul este pe 10 luni și noi plătim undeva la 3.500 de lei în care intră totul, împărțind la 4 săptămâni, într-o lună, 80 de lei, cam atât.”, a explicat un client care și-a făcut abonament în urmă cu 4 ani.
Citește și: DIN CE FACE BANI LIVIU DRAGNEA, DUPĂ CE S-A LĂSAT DE GĂTIT? ŞI-A DESCHIS O NOUĂ FIRMĂ